čtvrtek 3. srpna 2017

Názor na můj starý názor na školství a na #NezůstávejteVeŠkole.

Zdravím, mé antidepresivní obláčky. (Tolik mi to chybělo...)  
Jsem zpět. Po asi šesti měsících jsem se vrátila k blogování a doufám, že mi to vydrží déle. 
Před déle než rokem jsem zveřejnila jeden z prvních článků a to byl můj názor na videoklip... A tohle by měl být názor s odstupem, který se značně změnil. 
Jdeme na to? :) 

zdroj


Tady je to video:





Pamatuju si, jak jsem se v článku vztekala. Že nás tam toho tolik nenaučí, že je škola na nic v tom, že nás tam nutí učit se to, co nechceme.
Byla jsem naivní, malé hloupé děvčátko.
Tohle si budu asi vyčítat do konce světa, když tady teď okopíruju některé části mého starého článku. Je to jako by to psal někdo cizí a celkem se toho i bojím. Nepoznávám se v tom a to to je přes rok staré. Alespoň krásně vidíme, jak jsem za tu dobu vyrostla.

"Takže, názor tohohle mladíka... je velice zajímavý. V mnoha věcech má pravdu, a jsem ráda, že konečně řekl pravdu. Protože tohle je pravda. Matka mojí sestřenice ji odvrhla  a tak to ubohé děvčátko bydlí u rodičů...proč?! Protože nás neučili jak být rodiči. Co se učíme? Ano, je pravda, že je to důležité, ale jakmile se naučím počítat, na co mi budou zlomky? Na co mi budou racionální čísla nebo to, že budu vědět, jaký je věta druh?"

Takže, mé drahé staré já.
Ten názor mi již zajímavý nepřijde. Je to něco, co slyším od svých spolužáků neustále a nesouhlasím s tím. Ale nemůžu ti to vyčítat, vždyť ti bylo teprve třináct. :) Teď jsem skoro o dva roky starší, takže je logické, že to vidím jinak.
Kromě mého šíleného stylu psaní, kde se často opakují slova...
Ehm, teď zrovna nechápu co jsi to tam napsala za hrůzu, ale asi to mělo být to, že dívenka bydlela u babičky. Jo, to je ono.
Jak být rodiči nás učili, milá malá Myšičko. Učili nás to velice dobře, ale ty jsi ještě ty předměty neměla. Byla to výchova ke zdraví, občanská výchova, částečně finanční gramotnost. V tomhle si myslím, že by se to mělo zavést dříve.
Zlomky jsou důležité, racionální čísla taky a větné druhy též. Jelikož sice asi nebudeš v běžném životě vypisovat větné druhy, ale usnadní ti to práci a využiješ to k dalšímu studiu. Takže i když tě to nezajímá, zajímat by tě to mělo a je teď škoda, že tě ty zlomky nezajímaly... Jde to vidět na vysvědčení.

"  Ano, asi budu něco víc, ale na co je mi 1000 znalostí, když nevím, jak se zachovat v krizových situacích? Když nevím co dělat, když můj děda dostane epeleptický záchvat? A na to soudruzi nemysleli... na co mi to sakra bude? Já nepotřebuji umět chemické prvky, když je umět nechci! Takže, na co? Kdyby to byl volitelný předmět, budiž, ale na co se máme šrotit prvky, když to většina nebude potřebovat? Proto, že máme vynalézat léky a vakcíny? Klidně! Ale ne každý má tyto předpoklady, ne každý chce zachraňovat svět, někdo by možná více ocenil něco jako rodinnou výchovu, tam bychom se učily jak pečovat o děti, učily bychom se to, a věřím, že by nebylo tolik sirotků. Ne, vy nám naplníte hlavu nesmysli, mluvíte o politice, jak mají všichni stejná práva, jak se všichni měří stejným metrem, ale i vy nás odsuzujete za minulost, a to, že mají politici peněz a peněz zatím co mizí peníze ze státní pokladny a že mi platíme jako divý ale za co? Vždyť se nic nemění, ba naopak. Říkáte, že zákony nás ochraňují, tak proč se tak necítíme? "

Ježíši, já jsem byla tak tupý dítě, až se mi z toho tají dech. Prosím, až v příštím životě budu chtít vymýšlet podobné ptákoviny, jako blogování v tak nízkém věku, vyhoďte mi notebook oknem a vytrhněte wi-fi z elektriky.
Rodinná výchova je. Ale měla být dřív, to je pravda.
Chemie jako volitelný předmět? Naivko. A to, že někomu nejde, to je jeho smůla. Podle mě nejde o to,  zda to jde, nebo nejde, ale o to, zda se to učíš. Jelikož tohle je všechno o učení. :)
To s tou státní pokladnou... vygumovaný mozek ze svého okolí, ve kterém se neustále řeší tyhle věci.
Vidíte, jak se dá dítě lehce ovlivnit? Samozřejmě, že jsou nějaké podvody, lidi si na politky stěžují... Ale když se podíváme do historie, u moci byli vždy lidé jako oni.
Co ti na to řeknu, Myško?
Jdi do politiky sama, nebo se o to nestarej.

"Proč je tolik opuštěných dětí? Proč je tolik lidí mrtvých, třeba jen kvůli tomu, že nerozpoznáme opilce od nemocného? Proč? Říkali jste, že nás ochráníte, že nedosáhneme ničeho bez vzdělání...ano, je pravda, že nám vzdělání pomůže k dobrému platu a místu, ale na co mi budou miliony, když se nedokážu postarat o rodinu? Jsem ještě dítě, nechápu naši společnost, ale myslím, že ji nechápe nikdo... "

Co mají opuštěné děti společného se školou...? Ale dobrý, no. To, že nepoznáme opilce od nemocného, to je problém samotného člověka. Stačí k osobě přijít a zeptat se. No, když z člověka ale táhle alkohol na metry, tak asi opilý bude...
Nejde se naučit postarat o rodinu. Vše je o praxi.
Já nechápu tebe, mé staré já. A společnost je pochopena, ale ne úplně. Protože úplně pochopit nejde nic. Jde se na to akorát dívat z jiných pohledů. Což ty neděláš...

"Na co mi budou dějiny Itálie, na co mi bude kde byli vikingové? Na co mi bude když budu vědět, hlavní města státu celého světa? Pomůže mi to k tomu být dobrým člověkem?"
 
zroj


 Škola je prostě potřebná. Naučí nás tam mnoho, naučí nás učit se a hlavně nás naučí dělat to, co nás třeba nebaví, nebo nám není úplně příjemné. Naučí nás poslouchat ostatní, naučí nás pozornosti.
Protože jednou, v reálném světě lidi kolem na vás budou akorát tak kašlat a vy si budete dělat to svoje, tu práci, kterou dostane zadanou. A tam na kecy není místo... :)

Doufám, že tady mám ještě nějaké minulé čtenáře! :o :) 
Určitě napište názory do komentářů. 
Jak na můj momentální názor, tak klidně zkritizujte můj názor minulý. :D 
Mějte se krásně, 
GMIRF. (Jakože zkratka Grey mouse in rainbow fur, jo?) 

2 komentáře:

  1. Moc hezky clanek. Je fajn videt jak se da s gracii vyrovnat se zmenou nazoru, poucit se a proste priznat puvodni omyl. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Škola je určitě důležitá, ale třeba některá pokročilá matematika mi přijde zbytečná pro lidi, kteří ji v budoucnu nebudou potřebovat pro zaměstnání (architekt a tak), protože každý na to opravdu není a pak se těžko studuje, když je člověk jinak chytrý. Ale tu finanční gramotnost jsme třeba my neměli, při výchově ke zdraví jsme nic moc nedělali a při občance si říkali jen takové základní věci a to, jak funguje stát. A je pravda, že takové věci, co si vyřídit na úřadě a tak nás většinou nikdo nenaučí a já jsem doteď ze spoustu věcí docela zmatená a ocenila bych, kdyby se tyhle praktické věci ve škole vyučovaly, protože ne každá rodina k té samostatnosti dítě tolik vede a nebo ano, ale ono je bojácné. Ale to říkám proto, že my tu finanční gramotnost a podobné neměli, tak třeba je to jinak jiné.

    Lady Lenna

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář.